Dienstverlening voor mensen met een arbeidsbeperking
We werken aan het optimaliseren van de dienstverlening aan mensen met een WGA‑uitkering om de kans op werkhervatting te vergroten.
Kwaliteit dienstverlening
In 2019 is gestart met het verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening voor de WW en voor de arbeidsongeschiktheidsregelingen (AG).
Dienstverlening voor banenafspraak
Werkgevers zijn onmisbare partners voor ons om klanten aan een baan te kunnen helpen. Het belang van transparantie op de arbeidsmarkt is groot.
Dienstverlening voor werkgevers in de arbeidsmarktregio’s
We bieden werkgevers, zo veel mogelijk in samenwerking met gemeenten, dienstverlening via de Werkgeversservicepunten in 35 arbeidsmarktregio’s en via een landelijk Werkgeversservicepunt.
Arbeidsjuridische dienstverlening
UWV verzorgt ook arbeidsjuridische dienstverlening.
Overige dienstverlening
Het verwerken, beheren en uitwisselen van gegevens is de vierde kerntaak van UWV. We werken verder continu aan verbetering van onze dienstverlening, op allerlei terreinen.
Contact met de klant
We willen onze klanten zo veel mogelijk dienstverlening op maat bieden. Bij onze sociaal‑medische beoordelingen en ook bij onze op werk gerichte dienstverlening vormen persoonlijke gesprekken een belangrijke component.
Klanttevredenheid
We meten de tevredenheid van uitkeringsgerechtigden en werkgevers over onze diensterlening twee keer per jaar uitgebreid. Over de uitkomsten van de eerste meting in 2020 rapporteren we in dit achtmaandenverslag.
Loonaangifteketen en polisadministratie
De loonaangifteketen is een samenwerkingsverband van de Belastingdienst, UWV en het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Risicobeheersing
UWV is een grote uitvoeringsorganisatie, in een dynamische omgeving met complexe wet- en regelgeving.